29
جمعه, مارس
0 مطلب جدید

تبلیغ موسسه جهانگردی آمریکایی برای سفر ایران

تبلیغ موسسه جهانگردی آمریکایی برای سفر ایران

ایران در رسانه های جهان

رسانه آمریکایی در گزارشی از تلاش موسسه جهانگردی این کشور برای جلب مسافر سفر به ایران، جاذبه‌ها و البته موانع موجود در این‌راه اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای فارس، یک موسسه جهانگردی مجلل آمریکایی در پی برپایی تور جدید ایرانگردی برای افرادی است که مشتاق سفر به ایران هستند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار گزارشی با این مضمون نوشت: ایران ماوای کوهستان‌های زیبا، بناهای تاریخی مهیج و  صنایع دستی گرانبهاست اما وزارت خارجه آمریکا نسبت به سفر به این کشور هشدار شدیدی داده است.

بر این اساس، شاید برای اهالی آمریکا حتی با وجود  گذشت دهه‌ها اشغال سفارت امریکا در سال 79 میلادی،  ایران نخستین مکانی نباشد که برنامه سفر به آن‌جا به ذهنشان خطور کند. کشوری‌ که شعار «مرگ بر آمریکا» کماکان در مساجد و اعتراض‌های آن‌ها شنیده می‌شود. با این وجود، یک شرکت جهانگردی آمریکایی در حال تبلیغ برای جلب آن گروه از افرادی است که مایل به سفری پرخطر به ایران هستند.

شرکت آمریکایی «آبرکرومبی و کنت» در توضیح «تبلیغ سفر به ایران» آورده است که این رویداد اولین فرصت برای دیدن ایرانی است که بعد از قرارداد اتمی سال گذشته در حال توسعه روابط با غرب است.

«استفنی اشمود» مدیر تولید آمریکا و خاورمیانه شرکت آبرکرومبی و کنت در این زمینه گفت: «با توجه به آب و هوای ایران و  تغییراتی که اخیرا به وقوع پیوسته‌اند، ما احساس می کنیم این کشور یکی از هیجان انگیزترین مکان‌ها برای اشخاصی است که قادرند اینک مسافرت نمایند. »

 در ادامه این گزارش با اشاره به تمرکز آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) بر جاذبه‌های تاریخی ایران چون «پرسپولیس» ، «پاسارگاد» و مسجد واقع در میدان «امام اصفهان» و دیگر مراکز آمده است: اروپایی‌ها به ایران سفر می‌کنند اما آمریکایی‌ها کمتر از یک درصد سهم جهانگردان این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. آن‌ها ایران را با کشمکش‌های خاورمیانه مرتبط دانسته و  البته کسب روادید جهانگردی ایمن نیز برای آمریکایی‌ها دشوار است.

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement

رویدادهای نزدیک

روند قیمت ها

  • US
  • Asia
  • Europe
  • Middle East
  • 1397
  • 1396