23
سه شنبه, آوریل
0 مطلب جدید

ناراحتی آمریکا و اسراییل از کمک 50 میلیون یورویی اروپا به ایران

ایران در رسانه های جهان
نتانیاهو حتی پارا فراتر از "برایان هوک" گذاشته و مدعی شده پرداخت این پول به ایران در شرایط کنونی مثل "سمی" برای مردم ایران است!
 

ایالات متحده آمریکا و اسراییل به طور همزمان از اعطای بسته مالی 50 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران انتقاد کرده و مدعی شده‌اند این پول در راه مورد نیاز مردم ایران مصرف نخواهد شد!

به گزارش عصرایران در پی اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر اعطای 18 میلیون یورو از سوی این اتحادیه به ایران در قالب یک بسته کمکی 50 میلیون یورویی، صدای اعتراض آمریکا و اسراییل بلند شد.

واشنگتن و تل آویو که مخالف رویکرد اتحادیه اروپا در حمایت از برجام هستند، اعلام کرده‌اند اعطای این پول اقدام نامناسبی است و حتی نتانیاهو دیروز در اظهاراتی پرداخت این پول به ایران را در شرایط کنونی "سمی" برای مردم ایران توصیف کرد!

"برایان هوک" سرپرست گروه تازه تاسیس اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا هم دیروز – جمعه- در اظهاراتی این کار اروپا را اقدامی نامناسب در زمانی نامناسب توصیف کرد و از اروپا خواست به جای این کارها، در کنار واشنگتن و متحدانش به گفته او" به مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران برای ثبات جهانی" بپردازد.

هوک مدعی شده است پرداخت این کمک مالی به ایران، ارسال پیغامی نامناسب در زمانی نامناسب  از سوی اروپاست.

او این پول را از جیب مالیت دهندگان اروپایی دانست و مدعی شد این پول خرج مردم ایران نخواهد شد.

این ادعای مقامات آمریکا و اسراییل در حالی است که مقامات اتحادیه اروپا همزمان با پرداخت این بسته کمک مالی به ایران گفته اند این پول صرف اموری چون مقابله با تخریب محیط زیست و کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر خواهد شد.

منبع : عصر ایران

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement

رویدادهای نزدیک

روند قیمت ها

  • US
  • Asia
  • Europe
  • Middle East
  • 1397
  • 1396