29
جمعه, مارس

6.8 میلیارد دلار هزینه شرکت برق توکیو برای زیباسازی جهت بازی‌های المپیک

برق
به گزارش برق نیوز، شرکت برق توکیو که با نام "تپکو" نیز شناخته می‌شود، پس از بحران هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011، با 144 میلیارد دلار خسارت روبرو شد. اکنون به این
به گزارش برق نیوز، شرکت برق توکیو که با نام "تپکو" نیز شناخته می‌شود، پس از بحران هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011، با 144 میلیارد دلار خسارت روبرو شد. اکنون به این شرکت ماموریت داده شده است تا صدها هزار دکل برق را از خیابان‌های شهر توکیو حذف کند تا بازدیدکنندگان از بازی‌های المپیک سال 2020، از مناظر این شهر لذت ببرند.

با اینکه این مسئله به مشکلات پیش روی شرکت تپکو که هم اکنون در حال پرداخت خسارت به قربانیان حادثه هسته‌ای فوکوشیما و نیازمند کمک مالی از جانب دولت ژاپن است، خواهد افزود، فرماندار توکیو قصد دارد برنامه‌ها برای حذف دکل‌های برق را از خیابان‌های این شهر تسریع کند. این پروژه می‌تواند نزدیک به 6.8 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد.

اکنون به تعداد درخت‌های گیلاس ژاپن (نزدیک به 35 میلیون)، در این کشور دکل‌های برق وجود دارد. این مسئله موجب شده است انتقادهایی متوجه روند توسعه شهری ژاپن شود. ناظران، توکیو را با شهرهایی مانند پاریس، لندن، و هنگ کنگ مقایسه می‌کنند که حدود 100 درصد خطوط برق آن‌ها از زیر زمین عبور کرده است. این در حالی است که تنها 7 درصد خطوط برق توکیو از زیر زمین عبور کرده است.

برای مدیران شرکت تپکو، یافتن مجالی برای دفن کردن کابل‌های برق در زمین و در عین حال رسیدگی به بحران فوکوشیما، معضل تازه‌ای خواهد بود. با این‌حال، آن‌ها اعلام کرده اند توانایی نپذیرفتن این پروژه را ندارند.

یکی از سخنگویان شرکت تپکو در این‌باره گفت: "ما مخالف برنامه‌های دولت برای توکیو نیستیم. ولی از آنجا که بودجه بی‌پایانی نداریم، ما باید بهترین راهکار برای انجام این پروژه‌ها را بیابیم."

اخبار مرتبط