24
چهارشنبه, آوریل

گاز به پایتخت فیروزه ایران رسید

نفت و گاز

حسن منتظر تربتی، طول خط انتقال یادشده از ابتدای خط تا شهرستان همت آباد را 13 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط انتقال به قطر 10 اینچ و با

حسن منتظر تربتی، طول خط انتقال یادشده از ابتدای خط تا شهرستان همت آباد را 13 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط انتقال به قطر 10 اینچ و با فشار طراحی 1050 پوند بر اینچ مربع از خط لوله گاز 12 اینچ موجود نیشابور- سبزوار در کیلومتر 158 منشعب شده و با رسیدن به شهرستان همت آباد، مردم این منطقه را از نعمت گاز بهره مند می کند.

وی اظهار کرد: تاسیسات نصب شده روی این خط انتقال شامل ایستگاه انشعاب ابتدای خط، ایستگاه فرستنده توپک، ایستگاه انشعاب، CGS همت آباد و ایستگاه حفاظت کاتدیک می شود.

تربتی همچنین با بیان اینکه هم اکنون حدود 30 کیلومتر از کل پروژه لوله گذاری شده است، گفت: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم از نعمت گاز طبیعی منطقه مانند همت آباد، امیرآباد، بار و امثال آن بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و تلاش همکاران، فاز نخست آن به زودی افتتاح می شود تا اهالی همت آباد امسال زمستانی بدون دغدغه را سپری کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، درباره کالاهای مصرف شده در اجرای پروژه گازرسانی به همت‌آباد گفت: در احداث این پروژه، حدود 1100 شاخه لوله به وزن تقریبی 665 تن مورد استفاده قرار گرفته که با احتساب سایر اقلام و کالاهای مورد نیاز پروژه از طریق 30 تریلر حمل شده است.

*آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه – کاشمر

به گفته تربتی، افزون بر بهره برداری از پروژه همت آباد_ بار، عملیات احداث خط لوله انتقال گاز تقویتی 16 اینچ تربت حیدریه – کاشمر به طول تقریبی 77 کیلومتر و با فشار طراحی 1050 پوند بر اینچ مربع که از حوالی شهر تربت حیدریه آغاز شده و تاCGS کاشمر ادامه دارد نیز با هدف تقویت فشار گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به مصرف کننده های جدید آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد: این خط لوله شامل یک ایستگاه فرستنده توپک، 5 ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه گیرنده توپک و 2 ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی یادآور شد: محل اجرای این پروژه در استان خراسان رضوی حد فاصل شمال شهر تربت حیدریه تا جنوب شهر کاشمر و در مجاورت خط لوله 12 اینچ موجود بوده و هزینه اجرای آن بیش از 60 میلیارد تومان برآورد شده است.

اخبار مرتبط