29
جمعه, مارس
0 مطلب جدید

رکورد حل معمای روبیک متعلق به چه کسی است؟

رکورد حل معمای روبیک متعلق به چه کسی است؟

سرگرمی

لوکاس اتر 14 ساله در جریان مسابقاتی در مریلند آمریکا ، توانست با حل معمای مکعب 3x3روبیک در کمتر از پنج ثانیه ، رکورد جدیدی را در این زمینه رقم بزند. انجمن جهانی روبیک موفقیت این نوجوان را در وبسایت خود تایید کرد.

اوایل سال جاری کالین برنز رکورد جدیدی در حل این معما به نام خود ثبت کرده بود که روز گذشته لوکاس با اختلاف سه دهم ثانیه آن را شکست و نام خود را به عنوان رکوردار ثبت کرد. در این مسابقات کیتون الیس نیز موفق به حل معمای روبیک در مدت زمان 5.09 ثانیه شد ، ولی در نهایت مقام اول به لوکاس تعلق گرفت.

سرعت و دقت حرکت دستان لوکاس در حین کار با مکعب واقعاً شگفت انگیز است. Speedcuber ها – افرادی که علاقه دارند معمای روبیک را با بالاترین سرعت ممکن حل کنند – پیش از آغاز رقابت مدت زمانی را برای بررسی مکعب در اختیار دارند تا بتوانند طرح مورد نظرشان برای حل معما را مشخص کنند. البته حتی وجود یک طرح از پیش تعیین شده هم چیزی از ارزش مهارت اتر کم نمی کند.

البته هنوز اختلاف فاحشی بین سرعت عملکرد انسان و روبات ها در حل معمای روبیک وجود دارد. سال گذشته روبات Cubestormer 3 موفق شد مکعب 3x3 را در 3.253 ثانیه حل کند. این بدین معنی است که روبات ها 1.5 ثانیه از انسان سریعتر عمل می کنند. حتی تصور اینکه انسانی بتواند به این سرعت نزدیک شود نیز دشوار است. ولی با نگاهی به چند سال گذشته متوجه می شویم که رکورد زمانی مرتباً کاهش یافته و ممکن است در ظرف مدت کوتاهی شاهد رکورد جدیدی باشیم. و شاید حتی در آینده رقابت های انسان – روبات را پیش رو داشته باشیم

 

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement