18
پنج شنبه, آوریل
0 مطلب جدید

جاذبه های تاریخی ونیز

راهنمای گردشگری

 ایتالیا کشور زیبایی است و ونیز یکی از رمانتیک ترین شهرهای این کشور و جهان است. ونیز مرکز منطقه وِنِتو و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و بزرگ ترین شهر بدون خودروی جهان به شمار می رود. در این شهر هیچ اثری از دود و ترافیک اتومبیل ها و کامیون نیست و تنها وسیله نقلیه آن، قایق است. حتی پلیس و آتش نشانی هم با قایق موتوری در سطح شهر حرکت می کنند.

شهر ونیز در میان 117 جزیره کوچک و بزرگ در منطقه «تالاب ونیزی» در شمال شرق کشور ایتالیا واقع شده است. این تالاب در امتداد دو رود «پو» و «پیاوه» تشکیل شده است.

شهر ونیز به دلیل شکل عجیب؛ سبک زندگی متفاوت و آثار تاریخی، هنری و معماری متنوع و متعددی که دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به آن سفر می کنند. از ونیز به عنوان «شهر روی آب»، «شهر کانال های آب» یا «شهر پل ها» نیز یاد می کنند. البته متاسفانه این شهر تاریخی و زیبا در حال فرورفتن در آب است و ساکنین آن به تدریج آن را ترک می کنند.

ونیز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و بزرگ ترین شهر بدون خودروی جهان به شمار می رود قبلا این شهر یکی از قدرت های دریایی مهم کشور ایتالیا بوده است اما اکنون یکی از مراکز مهم تجارت ادویه جات، غلات و ابریشم به شمار می رود. البته این شهر فرودگاه و ایستگاه قطار دارد. از این پایانه ها می توان با تاکسی ها یا اتوبوس هایی که روی آب حرکت می کنند، به مقصد موردنظر رسید. اما بهترین راه برای رسیدن به ونیز، راه آبی و استفاده از کشتی است.

ونیز آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارد. زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرم مشخصه آب و هوایی این شهر رویایی است. ونیز علاوه بر روی آب بودنش جاذبه های تاریخی، موزه، کلیسا و معماری های زیبایی نیز دارد.

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement