29
جمعه, مارس
0 مطلب جدید

جدیدترین آثار معماری ثبت شده در فهرست ۲۰۱۵ یونسکو

هتل ها و اماکن اقامتی

سی‌ونهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی شهر بُن آلمان با ثبت ۲۴ اثر در فهرست میراث جهانی و معرفی استانبول به عنوان میزبان دوره آتی این اجلاس در سال ۲۰۱۶ به پایان رسید

امسال در مجموع ۲۴ اثر فرهنگی و طبیعی وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شدند و سه محوطه شامل ویرانه‌های باستانی "هترا" در عراق، شهر تاریخی "صنعا" و همچنین شهر محصور "شیبام" در یمن وارد فهرست میراث در خطر یونسکو شدند. همچنین محوطه "لاس کاتیوس" در کشور کلمبیا که در سال ۲۰۰۹ وارد فهرست میراث در خطر یونسکو شده بود امسال از این فهرست خارج شد.

در این گزارش با تعدادی از آثار معماری ثبت‌شده در این فهرست آشنا می‌شوید.

محوطه تاریخی شهر باستانی شوش

شهر باستانی شوش که در جنوب خوزستان واقع شده است یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های شناخته‌شده جهان است، ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد پایه‌گذاری شده است و آثار باستانی از دوره‌های مختلف تاریخ در آن وجود دارد.

طبق اسناد شهر باستانی شوش از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین شهرهای باستانی ایران و جهان بوده است و فعالیت‌های باستان‌شناسی در آن ادامه دارد و به‌عنوان هجدهمین اثر میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است

پل forth railway در اسکاتلند

این پل دومین پل بزرگ دنیاست که در سال ۱۹۸۰ در اسکاتلند توسط مهندسین انگلیسی سر جان فاولر و سر بنیامین بیکر طراحی و ساخته شده است، طول این پل ۲۵۲۸.۷ متر است و هنوز هم برای عبور قطار از روی رودخانه استفاده می‌شود و به‌تازگی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

قلعه آلامو در تگزاس

آلامو، محل نبرد تاریخی است که جنگ بین قوای تگزاس و ارتش مکزیک در این قلعه صورت گرفت، و به‌تازگی نیز در فهرست یونسکو قرار گرفته است.

مجموعه‌ای از انبارهای تاریخی جهان در هامبورگ

Speicherstadt به معنای شهر انبارها یا منطقه انبار است که در هامبورگ قرار دارد، آلمان بزرگ‌ترین منطقه انبار در جهان است، این منطقه به‌عنوان یک منطقه آزاد برای انتقال کالا بدون پرداخت گمرکی ساخته شده بود، از سال ۲۰۰۹ این منطقه و مناطق اطراف آن تحت توسعه مجدد قرار گرفت اخیراً در میراث جهانی یونسکو ۲۰۱۵ ثبت شده است.

قلعه باستانی دیاربکر و باغ‌های Hevsel

این قلعه باستانی که قدمت آن به دوران رومی‌ها باز می‌گردد که توسط رومیان در قرن ۱۰ ساخته شده است، یکی دیگر از آثار باشکوه و قدیمی است که در شرق ترکیه قرار گرفته است و به‌تازگی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement