25
پنج شنبه, آوریل
0 مطلب جدید

اسب سواری

مسابقات اسب سواری در تفرجگاه شهر محمود آباد به اتمام رسید

مسابقات اسب سواری با حضور فرماندار شهرستان شاهین دژ،رئیس هیئت سوارکاری استان آذربایجان غربی و به میزبانی شهردار شهر محمود آباد،در تفرجگاه این شهر برگزار گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاهین پیام  مسابقات اسب سواری با حضور تیم هایی از شهرهای شاهین دژ،محمودآباد،میاندوآب،مراغه،بوکان،ملکان و بناب و با حضور 31 ورزشکار انجام گرفت.اسب های شرکت کننده در این مسابقات از سه نژاد کرد،دوخون و تربلت بوده و مسابقات نژاد دوخون در دو مرحله انجام پذیرفت.

 
طی این مسابقات که در چهار مرحله انجام گرفت ، نفرات ذیل مقام های اول تا سوم رابه خوداختصاص دادند:
 
در مرحله اسب های نژاد کرد، محمد خداقلی زاده از شهر محمود آباد ، مهران امامی از محمود آباد و بهزاد ابراهیم پور از میاندوآب به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
 
در مرحله اسب های دوخون با جسه کوچک ، کیوان قربانی از شاهین دژ ، محمد حمیده از محمود آباد و ابراهیم مجیدی از بوکان به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را ازآن خود کردند.
 
در مرحله اسب های دوخون با جسه بزرگ نیز ، مرتضی ضحاکیان از میاندوآب ، پرویز رحیمی از میاندوآب و شهرام وجدی نیز به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.
 
در آخرین مرحله که اسب هایی از نژاد تربلت در آن شرکت داشتند ، بهزاد ابراهیم پور از میاندوآب که پیش از این نیز در مرحله اسب های کرد حائز مقام سوم گشته بود ، مقام اول ، عباس یزدانی از مشهد مقام دوم و طاهر باقرفام از میاندوآب مقام سوم این مسابقات را به خود اختصاص داد.
 
اما این مسابقات بی حادثه نبود و در جریان مسابقات مرحله نژاد کرد ، خانم سیران کریمی از بوکان ، به دلیل ناتوانی در کنترل اسب خویش از مسیر مسابقه خارج شده و در مسیری که تماشاگران مشغول مشاهده مسابقه بودند ، با یک دستگاه خودرو برخورد کرده و مصدوم شد.
 گفتنی است این شرکت کننده باوجود امتناع ازانتقال به بیمارستان ، از سیر مسابقات خارج شده و به بیمارستان شهید راثی شهرستان شاهین دژ منتقل گردید.
به منظور فرهنگ سازی مسابقات اسب سواری به تماشاگران وبه قید قرعه جوایزی اهداء گردید و در پایان جایزه نفرات برتر این دور از مسابقات نیز با حضور فرماندار شهرستان شاهین دژ ، روسای هیئت سوارکاری استان آذربایجان غربی و شهرستان شاهین دژ و شهردار شهر محمود آباد اهداء شد.

 

مسابقات اسب سواری استان بوشهر در چهار روستایی

مسابقات اسب سواری قهرمانی استان بوشهر با حضور اسب‌های تیزرو و چابک‌سواران در چهارروستایی برگزار شد.

موانع گسترش پرورش اسب در ملارد برداشته می شود

تهران- مدیران جهاد کشاورزی استان تهران بر عزم جدی خود برای حل موانع گسترش پرورش اسب در شهرستان ملارد تأکید کردند.

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement