29
جمعه, مارس

قرارداد تسلیحاتی سه میلیارد یورویی قطر با ایتالیا

امنیت بین الملل

قطر پس از عقد قراردادهای تسلیحاتی با ترکیه و آمریکا، این بار از امضای قراردادی برای خرید ۲۸ فروند هلی کوپتر نظامی از ایتالیا به ارزش سه میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، قطر در سومین قرارداد تسلیحاتی که پس از آغاز بحران منطقه خلیج فارس به امضا رسانده، مبلغ سه میلیارد یورو را به خرید ۲۸ فروند هلی کوپتر مدل ان اچ ۹۰ از شرکت لئوناردوی ایتالیا اختصاص داد.

روزنامه قطری العرب نوشت: در مراسم امضای این توافقنامه خالد بن محمد العطیه، معاون نخست وزیر قطر و وزیر مشاور این کشور در امور دفاعی و نیز روبرتا بینوتی، وزیر مشاور ایتالیا در امور دفاعی حضور داشتند.

مشوط فیصل الهاجری، فرمانده یگان هلی کوپتری نیروی هوایی قطر این قرارداد تسلیحاتی و توافقنامه را در تقویت و ارتقای این یگان بسیار موثر دانست.

وزارت دفاع قطر از امضای قرارداد خرید هلی کوپترهای مدل ان اچ ۹۰ از ایتالیا در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس دفاعی دوحه خبر داد.

همچنین قطر توافقنامه‌ای را با ایتالیا برای تجهیز جنگنده‌هایش به موشک‌های دور برد و نیز تحویل هلی‌کوپترهای سبک برای اهداف آموزشی به امضا رساند.

شرکت ایتالیایی لئوناردو در این قرارداد متعهد به تحویل این هلی کوپترهاست.

مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد کار تحویل هلی‌کوپترهای یاد شده به قطر از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و این قرارداد شامل آموزش خلبانان و کادر فنی خواهد بود.

از زمان آغاز بحران در منطقه خلیج فارس دوحه حدود ۳۰ میلیارد دلار را در قراردادهای تسلیحاتی هزینه کرده است.

از جمله قراردادهای تسلیحاتی اخیر این کشور خرید جنگنده‌های اف ۱۵ از آمریکا، جنگنده‌های رافال از فرانسه و تایفون از انگلیس هستند.

منبع :ایسنا