26
جمعه, آوریل
0 مطلب جدید

بررسی تاثیرات قرص‌های تقویت حافظه بر روی علمکرد مغز

بررسی تاثیرات قرص‌های تقویت حافظه بر روی علمکرد مغز

پزشکی

انسان همواره در زندگی روزمره خود به دنبال تلاش و کسب جایگاه بالاتر نسبت به دوستان و یا افراد جامعه است. در چنین دنیایی رقابت بسیار تنگاتنگ بوده و گاهی اوقات رقیب شما یکی از دوستان و یا همکاران شما هستند.

متاسفانه در برخی شرایط انسان برای پیشی گرفت از دیگران دست به ترفند و کارهای غیراخلاقی و نامشروع میزند که نمونه‌های این موارد را به‌وفور در تاریخ جهان مشاهده می‌کنیم و مصداق ساده‌ای از این موضوع شیوع دوپینگ بین ورزشکاران است.

محققین در بررسی‌های اخیر خود بر روی افراد جامعه متوجه شدند اشخاص زیادی به‌طور افراطی از داروهای افزایش‌دهنده عملکرد بدن برای انجام کارهای روزمره خود مانند نشستن سر جلسه امتحان، کنفرانس دادن، مذاکره و… استفاده می‌کنند که این داروها در 3 دسته عمده داروهای ضدافسردگی، beta blockers (مسدودکننده‌های بتا) و مواد مخدر هوشمند قرار می‌گیرند که هر یک تغییرات خاصی را در عملکرد بدن ایجاد می‌کنند. برای مثال مواد مخدر هوشمند برای درمان ناراحتی‌های قلبی و یا کاهش استرس افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی تمام این داروها سبب شده تا خلق‌وخو و رفتار انسان در شرایط مختلف متفاوت باشد و او را در انجام بهتر کارها یاری دهد.

حث مواد مخدر هوشمند و داروها بسیار گسترده بود و موارد کاربرد آنها بیسار زیاد است. موادی مانند مودافینیل و متیل فنیدیت برای درمان اختلالات خواب استفاده شده و از ریتالین برای درمان بیماری ADHD استفاده می‌شود. این داروها با تاثیر گذاری بر روی عملکرد مغز سبب شده تا میزان دقت بر روی مسائل بالا رفته و شخص بتواند با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهد چراکه اقتصاد و دانش امروزی نیازمند ذهنی پویا و فعال است که بتواند در شرایط حساس بهترین عملکرد را داشته و تصمیماتی خوب را در فشارهای روحی گیرد.

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement