05
یکشنبه, می
0 مطلب جدید

ورزشگاه های برگزارکننده جام جهانی 2014

والیبال
با توجه به نزدیک شدن زمان قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2014 برزیل قصد داریم تا نگاهی به استادیوم های برگزار کننده این رقابت ها داشته باشیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به منظور انتخاب و ساخت استادیوم های ورزشی برگزار کننده جام جهانی فوتبال در برزیل از سالها قبل برنامه ریزی های مدونی صورت پذیرفت تا در نهایت شهرها و ورزشگاههای محل برگزاری این رقابت ها انتخاب و معرفی شوند.
به همین منظور ۱۲ شهر ریو د ژانیرو، برازیلیا، سائوپائولو، فورتالزا، بلو هوریزونته، پورتو الگره، سالوادور، ریسیف، مانائوس، کوریتیبا، کویابا و ناتال شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ خواهند بود.

 ورزشگاه ماراکانا

ورزشگاه ماراکانا در ریو دو ژانیرو، برزیل واقع است. استادیوم ماراکانا در 16 ژوئن 1920 میلادی در بازی دوستانه ی تیم های Rio de Janeiro و São Paulo به طور رسمی افتتاح شد. 8 روز بعد استادیوم میزبان بازیهای جام جهانی 1950 برزیل بین تیم های برزیل و مکزیک بود که با نتیجه 4 بر صفر به سود برزیل تمام شد. این استادیوم همچنین میزبان 4 بازی دیگر در این دوره جام جهانی بود که یک بازی در دور اول مسابقات و سه بازی دیگر در دور دوم رقابتها بود. علاوه بر این ، استادیوم ماراکانا میزبان دیدار پایانی جام جهانی 1950 بین تیم های برزیل و اروگوئه بود که با نتیجه 2 بر یک برزیل به پیروزی رسید و قهرمان جام جهانی 1950 لقب گرفت پس از آن به طور عمده مورد استفاده باشگاه‌های بزرگ برای برگزاری مسابقات فوتبال قرار گرفته‌است. همچنین میزبان تعدادی از کنسرت‌ها و سایر رویدادهای ورزشی نیز بوده‌است. استادیوم ماکارانا در سال 1966 به دنبال مرگ روزنامه نگار معروف برزیلی Mario-Fiho به این نام ، نام گذاری شد ولی اکثر مردم این استادیوم را باهمان نام ماراکانا ( Maracanã ) می شناسند. ماراکانا تا سال 1990 میلادی تغییر چندانی نداشت تا اینکه بر اثر یک اتفاق گریبانگیر دستخوش تعییراتی شد. در سال2007 میلادی که برزیل میزبان جام جهانی 2014 شد ، واضح بود که ورزشگاه ماراکانا به عنوان میزبان فینال جام جهانی به تغییرات اساسی و توسعه مجدد نیاز دارد. توسعه ی ساختمان استادیوم در سال 2010 آغاز شد. در این تغییرات ردیف پایین استادیوم بازسازی و سقف جدیدی برای ورزشگاه ساخته شد. درحال حاضر گنجایش آن ۸۲،۲۳۸ تماشاچی است و بزرگترین استادیوم در برزیل و آمریکای جنوبی است. پس از نوسازی و ارتقاء گنجایش آن به حدود ۸۵۰۰۰ تماشاگر می‌رسد و برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ و بازی المپیک ۲۰۱۶ اماده می‌شود.ورزشگاه ماراکانا در 2 ژوئن 2013 در بازی دوستانه برزیل و انگلیس بار دیگر افتتاح شد.

ورزشگاه ملی مانه گارینشا

ورزشگاه ملی مانه گارینشا، ورزشگاهی در شهر برازیلیا (پایتخت کشور برزیل) است.

این ورزشگاه که در سال ۱۹۷۴ ساخته شده است، ۶۸٬۰۰۹ نفر ظرفیت دارد. همچنین بخشی از مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ و رده بندی جام جهانی فوتبال 2014 میلادی نیز در این ورزشگاه برگزار شود.

 

چرا باید مشترک ما شوید.

magazine

ویژه ها

Advertisement