زمان زیادی از معرفی اولین اتومبیل خودران نمیگذرد و حالا نوبت به معرفی اسکوترهای خودران رسیده است.
اسکوتر خودران MIT یکی از جدیدترین محصولاتیست که به تازگی توسط مهندسین علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) موسسه فناوری ماساچوست ساخته شده و نهتنها امکان کنترل آن توسط کاربران وجود دارد، بلکه میتوان از الگوریتم آن در دیگر وسایل حرکتی همچون چرخهای دستی گلف یا خودروهای خودران نیز استفاده نمود.
اسکوتر خودران MIT سیستم حرکتی جامع و مستقل جدید این شرکت را به تصور میکشد که در همکاری با دانشگاه ملی سنگاپور (National University of Singapore) و مرکز تحقیقاتی Singapore-MIT Alliance و بر پایه سنسورها و سیستمهای نرم افزاری تجربی توسعه پیدا کرده است. تیم توسعهدهنده اسکوتر خودران MIT ، دلیل استفاده دوباره از پیکربندی قدیمی را تمرکز بیشتر بر روی سیستم ناوبری و الگوریتمهای کنترلی اعلام کرده است.
این الگوریتمها بر پایه سه لایه نرم افزاری طراحی شدهاند. اولین لایه، الگوریتمهای سطح پایینی هستند که نسبت به تمامی تغییرات وسیله نقلیه، سریعا واکنش نشان داده و از برخوردهای ناخواسته جلوگیری میکند. لایه دوم از این سیستم نرم افزاری متشکل از الگوریتمهای موقعیتیابی برای سیستم ناوبری بوده و سومین لایه نیز به الگوریتمهای زمانبندی مربوط میشود، الگوریتمهایی که بهواسطه آن، وسیله نقلیه میتواند اطلاعات خود را با چندین کاربر به اشتراک گذاشته و به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام دهد.