29
دوشنبه, آوریل

ارتقاء توان ساخت داخل در صنعت نفت با جدیت دنبال می‎شود

نفت و گاز

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مرضیه شاهدایی در آیین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات تخصصی صنعت حفاری گفت: مجموعه وزارت نفت رویکرد مثبتی به

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مرضیه شاهدایی در آیین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات تخصصی صنعت حفاری گفت: مجموعه وزارت نفت رویکرد مثبتی به تقویت بخش خصوصی و ایجاد روند روبه رشد پیمانکاران صنایع نفت و گاز دارد.

وی ادامه داد: رویکرد سختگیرانه وزارت نفت و التزام به همکاری متقابل شرکت های خارجی با شرکت های صلاحیت دار داخلی فعال در حوزه نفت و گاز، باعث شده تا فرآیند انعقاد قراردادها در چارچوب مدل جدید زمان بیشتری به طول بینجامد.

وی افزود: در مدل جدید قراردادهای نفتی به صراحت بر این نکته تاکید شده است که هر شرکت خارجی برای حضور در پروژه های صنایع نفت و گاز باید با شرکت های ذیصلاح ایرانی همکاری کند و حتی تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را در صورتی که در داخل کشور تولید می شود، از سازندگان داخلی تامین کند.

شاهدایی در خصوص ایرادات احتمالی مربوط به کیفیت کالای ایرانی ارائه شده نیز گفت: به شرکت های خارجی همکار اعلام کرده ایم که در صورت عدم رضایت از استانداردهای کالاهای داخلی، نسبت به استاندارد سازی کارخانه های داخلی اقدام کنند.

قرارداد 274 میلیاردی ساخت 2 قلم کالای حفاری

قائم مقام وزیر نفت یادآور شد: در وزارت نفت تاکید زیادی بر ارتقای توان ساخت داخلی است و وزیر نفت در این خصوص مصمم است؛ در همین راستا برنامه ریزی مدونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت انجام شده و برنامه های زیادی نیز در دست اقدام است.

شاهدایی گفت: در این خصوص 10 قلم کالای پرمصرف صنعت نفت تعریف شد و ساخت آن به سازندگان داخلی سپرده شد. از میان این 10 قلم کالا، پنج قلم مربوط به صنعت حفاری است و در حال حاضر 274 میلیارد تومان قرارداد برای ساخت 2 قلم از این کالاها منعقد شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تامین بسته پنج میلیارد دلاری ازدیاد برداشت از میادین نفتی به عنوان یکی از این محورهای کاری نام برد و گفت: در این خصوص قراردادهای خوبی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور منعقد شده است تا ضمن افزایش توان علمی مجموعه ها، برنامه های مربوط به افزایش تولید و بازسازی چاه های نفت و گاز نیز محقق شود.

شاهدایی ادامه داد: پروژه استقرار نظام صدور کیفیت خدمات صنعت نفت و کدینگ کالا و سامانه تامین الکترونیکی کالا از دیگر برنامه های وزارت نفت در راستای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی است.

قائم مقام وزیر نفت در ادامه با تقدیر از برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای افزایش توان سازندگان داخلی در صنایع نفت و گاز گفت: سازندگان داخلی باید دقت کنند تا کالاهایی با قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی تولید کنند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تاخیر در ساخت و تحویل کالا، ارائه خدمات مطلوب پشتیبانی و رفع محدودیت های فنی در رابطه با ساخت داخل از دیگر الزامات ارتقای ساخت داخل در صنعت نفت است.

به گزارش NIOC، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری صبح امروز (یکشنبه 3 دیماه) با حضور مرضیه شاهدایی؛ قائم مقام وزیر نفت، سپهر سپهری؛ مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و جمعی از مدیران شرکت ملی حفاری ایران در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار شد.

شماره خبر: 4/246874

اخبار مرتبط