29
دوشنبه, آوریل

تولد دوباره چاه 12 دالان

نفت و گاز
/
11:17/1396/10/3

تولد دوباره چاه 12 دالان

چاه شماره ۱۲ دالان، پس از انجام عملیات تعمیرات درون چاهی، دوباره راه اندازی شد و روزانه حدود دو میلیون متر مکعب گاز از

/
11:17/1396/10/3

تولد دوباره چاه 12 دالان

چاه شماره ۱۲ دالان، پس از انجام عملیات تعمیرات درون چاهی، دوباره راه اندازی شد و روزانه حدود دو میلیون متر مکعب گاز از آن برداشت می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، ناصر نامداری؛ رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان با اشاره به مراحل راه اندازی مجدد چاه 12 دالان اظهار کرد: تولید از این چاه به دلیل نشت گاز از توپک رشته تکمیلی چاه و افزایش فشار فضای حلقوی، دچار اختلال شده بود که با نظر اداره مهندسی نفت با حضور دکل حفاری، تعمیر و ایمن شد.
نامداری با اشاره به دو ماه زمان برای انتقال دکل و انجام عملیات تعمیر درون چاهی، افزود: عملیات محوطه سازی و نصب تسهیلات سرچاهی آغاز شد و پس از انجام عملیات هوازدایی ، فشار افزایی و جریان دهی گاز به گودال سوزا، با تائید مهندسی بهره برداری، این چاه از بیست و هشتم آذر ماه به مدار تولید بازگشت.
بر اساس این گزارش ، ستاد عملیاتی این منطقه در حاشیه جنوبی استان فارس و در نزدیکی شهرستان فراشبند قرار دارد. این منطقه شامل دو میدان گازی آغار و دالان و شامل ۲۸ حلقه چاه تولیدی گاز است. در حال حاضر توان تولید این منطقه حدود ۴۵ میلیون متر مکعب در روز است و با توسعه میدان آغار در سال های آینده نزدیک به ۲۰ میلیون متر مکعب گاز در روز به این ظرفیت اضافه خواهد شد.


شماره خبر:1/24479



/

اخبار مرتبط