29
دوشنبه, آوریل

صنعت نفت در ساخت قطعات پرمصرف حفاری به خودکفایی می‎رسد

نفت و گاز

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سپهر سپهری در آیین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری که صبح امروز (یکشنبه ۳ دیماه) در

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سپهر سپهری در آیین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری که صبح امروز (یکشنبه ۳ دیماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار شد، به گام های بلند این شرکت در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از اهداف تعیین شده در چشم انداز آتی این شرکت در راستای عمل به موازین اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث بومی سازی قطعات موردنیاز صنعت حفاری به نحو مطلوبی در دست انجام است، به طوری که پیش بینی می شود تا ۳ سال آینده در ساخت تجهیزات پرمصرف صنعت حفاری که توجیه اقتصادی دارند به خودکفایی برسیم.

وی افزود: تعداد کالاهای مورد نیاز صنعت حفاری حدود ۶۵ هزار قلم است که ارزشی در حدود ۲۳۳ میلیارد تومان دارد که البته از این تعداد، ۴۰۰۰ قلم کالا بومی سازی شده است.

سپهری تاکید کرد: ارزش ریالی کالاهای بومی سازی شده که حدود ۶ درصد از تعداد کالاها را شامل می شود معادل ۱۹ درصد ارزش ریالی ساخت داخل است. در این میان حدود هزار قلم از ۴۳۰۰ قلم کالای پرمصرف صنعت حفاری بومی سازی شده است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون ۶۸ درصد از کالاهای پرمصرف این شرکت با توجیه اقتصادی در داخل کشور ساخته می شود گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۳ سال آینده در این حوزه به خودکفایی کامل می رسیم.

وی حجم خرید داخلی شرکت ملی حفاری را حدود ۸۰ میلیارد تومان در سال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه خرید داخل از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

سپهری همچنین با تاکید بر روند افزایشی تعداد سازندگان داخلی در صنعت حفاری گفت، تعداد سازندگان طی سال های ۹۲ تا۹۶ از ۸۰ شرکت سازنده به ۳۰۰ شرکت افزایش یافته است، این در حالی است که ۶۷ درصد از این تعداد سازنده در استان خوزستان مشغول به کار هستند.

شماره خبر: 4/24684

اخبار مرتبط